0
Kirjeldus Andmed Retseptid Loe lisaks
  • Lisaainetevaba
  • Taimekaitsevahendite jääkainete vaba
Täisterakaerahelbed sisaldavad märksa enam kiudaineid, vitamiine ja mineraalaineid kui oluliselt kooritud teradest tooted. Regulaarne täisterakaerahelveste tarbimine soodustab seedimist, tasakaalustab veresuhkrut ning reguleerib ka vere kolesteroolitaset. Terviktoiduna sisaldavad täisterakaerahelbed rohkesti aeglaselt imenduvaid süsivesikuid, aga ka valku ning väikese koguse rasva.
Täisterakaerahelvestes leidub elutähtsaid B-rühma vitamiine, mida vajavad meie närvirakud, aju, nahk, lihaskude, juuksed, küüned ja silmad, mineraalainetest aga nt seleeni, katsiumi, magneesiumi, tsinki, kroomi. Kaerast saab lisaks ka suhteliselt palju foolhapet ja E-vitamiini, mis on tuntud antioksüdant ning võib muuhulgas kaasa aidata enneaegse vananemise ennetamisel.
Täisteraviljatooted on töötlemata või minimaalselt töödeldud. Nii on ka kaerahelveste puhul enne helbeks pressimist viljatera lihvitud minimaalselt, et tera kestast jääks alles võimalikult palju täisväärtuslikku ja kasulikku. Kuna just teravilja kestad ehk kliid sisaldavad suurel hulgal vitamiine, kuidaineid ja mineraalaineid, on täisteraviljatooted tunduvalt tervislikumad ning varustavad meie organismi väärtuslike ainetega.
Toiduenergia vabaneb täisteraviljadest ühtlaselt ja aeglaselt, seeläbi pikeneb täiskõhutunne ja väheneb oht üle süüa. Teaduslikud uuringuid on näidanud, et rohkesti täisteraviljatooteid ja kiudaineid sisaldav toit mõjub positiivselt inimese vitaalsusele ja vähendab nii kolesteroolitaset veres kui ka südamehaiguste, teist tüüpi diabeedi ja teatud vähivormide esinemissagedust.
Erinevad uuringud näitavad, et mahetoidust võib leida rohkem vitamiine, antioksüdante ja organismile vajalikke mineraalaineid kui tavatoidust. Maheteraviljas pole sünteetiliste taimekaitsevahendite ehk pestitsiidide jääkaineid, mis võivad mõjuda kahjulikult inimese immuun-, hormonaal- ja kesknärvisüsteemile, ka viljakusele.