0
Kirjeldus Andmed Retseptid Loe lisaks
  • Kõrge toiteväärtusega vahepala
  • Kõrge valgu-, kiudainete- ja mineraalainesisaldusega
  • Tumedas õiglase kaubanduse (fairtrade) šokolaadis
  • Magustatud vähese roosuhkruga
  • Gluteenivaba, maapähklivaba, GMO-vaba, vegan
  • Lisa-, värv- ja säilitusainetevaba
  • Mugav kaasa võtta tööle, kooli, matkale; hea nautida kodus
Mida suurema kakaosisaldusega on šokolaad, seda enam leidub selles organismile kasulikke antioksüdante ja mineraale, sealhulgas kaltsiumi, magneesiumi ja kaaliumi. Lisaks võib tumešokolaad tõsta tuju ja heaolutunnet, stimuleerides serotoniini ja endorfiinide tootlikkust ajus. Vanemas eas on täheldatud lausa kognitiivsete võimete paranemist.
Mandlid on sportlaste ja aktiivsete inimeste abimees! Mandlid sisaldavad väga palju toitaineid ning tervislikke rasvhappeid, lisaks veel ohtralt kaaliumi, magneesiumi, kaltsiumi, rauda, tsinki, E-vitamiini ning kuni 20% valku.
Mandlivalk on kergesti omastatav ning sisaldab täielikku aminohapete kompleksi. Taimsetest toiduainetest sisaldavad mandlid pea kõige rohkem kaltsiumit – 247 mg/100 g. Seda on palju rohkem kui piimas! Ühtlasi leidub mandlites ka palju fosforit – 520 mg/100 g.
Sarnaselt oliividele leidub mandlites väga palju oomega-9-rasvhappeid, mis kombinatsioonis mineraalainete ja E-vitamiiniga aitavad kaasa südamehaiguste ennetamisele ning kolesteroolitaseme langetamisele.
Veel on mandlite puhul teada ka nende vähivastane toime. Selle haiguse korral on oluline saada toiduga hulgaliselt antioksüdante. Mandlid sisaldavadki mitmeid flavonoide (muuhulgas ka 4%amügdaliini), mis takistavad vähirakkude teket, jagunemist ja paljunemist.
Regulaarne mandlite söömine aitab toniseerida lihaseid ning tugevdada närve. See on eriti tähtis sportlastele ja neile, kes on tihti suure füüsilise koormuse all. Lisaväärtust annab ka fakt, et mandlid on väga hea energiaallikas!
Mandlite söömine on hea stressi ja depressiooni ning vaimse ja füüsilise väsimuse korral, sest mandlite kaltsiumi ja kaaliumi tasakaal aitab lisaks lihastoonuse säilitamisele ennetada ka närvilisust.
Tänu mandlite rikkalikule mineraalainete sisaldusele on nad ideaalseks toiduks rasedatele ja imetavatele emadele. Tõestatud on ka mandlite piimaeritust soodustav efekt.
Samuti võib mineraalainete rikkaid mandleid soovitada luustikuhäirete ja osteoporoosi korral. Mandlite aluseline toime organismis soosib kaltsiumi säilimist kehas. See on oluline nii osteoporoosihaigetele kui neile, kes kannatavad luude demineralisatsiooni käes.