0
Tasuta transport alates 50€
Kirjeldus Andmed Retseptid Loe lisaks

Meie mahedad chia-seemned on:

  • kõrge oomega-3-rasvahappe sisaldusega: 8,5 g/100 g kohta
  • kõrge valgusisaldusega
  • kõrge kiudainesisaldusega

Õlisalvei ehk chia-seemned ehk eestikeelse sõnana tšiiaseemned on kõrge valgusisaldusega, hea kiudainete, oomega-3-rasvhappe ja mineraalainete (kaltsium, magneesium) allikas. Taim on pärit Lõuna-Ameerikast, kus seda kasvatati juba eelajaloolistel aegadel.

Tšiiaseemned sobivad nii magusatesse kui soolastesse toitudesse. Seemneid võib lisada smuutile, pudrule, salatile, küpsetistesse ja muudele magustoitudele. Kuna vedelikuga segades muutuvad seemned geeljaks massiks ja neil on tihendav toime, sobib neid kasutada ka muna ja želatiini asemel.

Leotades paisuvad seemned kuni 12 korda ning lisades seemneid näiteks kookospiimale ning lastes segul pisut seista, valmib imeline chia-puding, mida saad tuunida erinevate meelepäraste lisanditega (seemned, pähklid, kaneel, mesi, puuviljad, marjamahl, kookoshelbed, nibsid, marjapulbrid jne).

Seemned on gluteenivabad ja sobivad ka pähkliallergikutele. Soovitatav päevane annus täiskasvanule on kuni 2 spl (20 g) ja lastele kuni 1 tl.

Chia-pudingu valmistamiseks on piiriks ainult fantaasia. Jagame fantaasia töölepanemiseks ühte retsepti oma retseptivaramust, mida saad näha siin.

Meie puhta koostisega kookospiim on:

  • laktoosivaba
  • lisa-, värv- ja säilitusainetevaba
  • vegan
  • GMO-vaba
  • BPA-vaba

Mahe laktoosivaba kookospiim on valmistatud külmpressmeetodil värske mahekasvatatud kookospähkli viljalihast, millest on eraldatud kookosõli ja sobiva konsistentsi saavutamiseks lisatud vett.

Kookospiima suur väärtus on selles sisalduvad rasvhapped, mis aitavad alandada kolesterooli taset veres, normaliseerida vererõhku ning ennetada infarkti või insulti.

Kookospiim on kasulik ka vitamiinirohkuse (C-, E-, B1-, B3-, B5-, B6-vitamiinid) ja mineraalide (raud, seleeni, kaltsium, magneesium) poolest. Teadlased usuvad, et kookospiim on hea ka kaalulangetamisel, kuna inimese organism suudab selles sisalduvaid rasvu kiiremini energiaks muuta.

Kuidas valida parim kookospiim?

Sageli leidub kookospiima koostisosade loetelus erinevaid sünteetilisi lisaaineid, mille eesmärk on parandada toote maitset, lõhna, värvust, struktuuri ning pidurdada riknemist. Mittelooduslikel lisaainetel võib olla organismile mitmeid kahjulikke kõrvaltoimeid.

Mida puhtam on toode, seda suurem võib olla kookospiima nn kihistumine. Loksuta purki kindlasti enne toote avamist, et kookospiima erinevad kohid omavahel taas seguneksid. Juhul, kui märkad avades siiski kookospiimas tükikesi, siis tea, et see on ainult märk toote kõrgest kvaliteedist ning kasutamise käigus õrnalt töödeldes (nt kuumutades, segades) need kaovad kiirelt.

Kuna meie puhta koostisega kookospiim kipub kihiline olema, soovitame chia-pudingu tegemiseks kasutada kookospiima vedelamat osa (juhul kui soovid seda külmkapis hoida) või paksemat osa (juhul, kui soovid seda kohe peale chia-seemnete paksenemist süüa).

Kombosse kuulub 1 pakk chia-seemneid ja 1 purk kookospiima. 

Sügis tuleb, lae end varbaotsani looduspuhast energiat täis! Kui tellid 35+ € eest meie puhta koostisega maitsvat ökotoitu enne 30.09.2019, saad kingituseks paki High Fiber Mix supertoidusegu (väärtus 17.90 €). Peida