Merilin: “Tervislik elustiil = täisväärtuslik elu!”

Mäletame, kuidas ühel ilusal päeval internetist inspireerivaid toidupilte otsides sattusime Koogikontori blogisse, kus toimetab Merilin Siimpoeg, kes tutvustas end nii:

“Olen Merilin (Merka või Merks), abielus toiduga. Ma olen vabakutseline toidufotograaf, toidustilist ja retseptide looja. Eriti südamelähedaseks on saanud mulle koogid. Suurest kirest kookide vastu on tekkinud ka nimi – Koogikontor.

Erinevaid retsepte, mis peamiselt kipuvad magusad olema, olen oma retseptiblogisse loonud juba aastast 2008. Mul on kirg tervislike retseptide, värskete puuviljade ja marjade, naturaalsete ning kodumaiste toodete vastu.”

Mmmmm, tervislikud retseptid, värsked puuviljad, kodumaised ja naturaalsed tooted… Rohkem polnudki vaja, olime igatahes kollektiivselt täiega müüdud. Ja oleme müüdud senimaani, jälgides Merilini teekonda aina keerukamate hõrgutiste ja aina inspireerivamate toidufotodeni. Sellepärast otsustasime tema lugu jagada ka sinuga.

Mõnusat lugemist, anname nüüd sõna Merilinile.

Kuidas Merkast sai Koogikontor.

Esimesed postitused enda toidublogisse tegin juba 2008. aastal. Täiesti ilma suurema eesmärgi ja salasoovita, et kõigest sellest kunagi midagi suuremat välja võiks kasvada.

Tohutu inspiratsioonilaksu sain aga 2009. aastal pärast filmi “Julie & Julia” vaatamist, kus blogija Julie ühel heal päeval kirgliku kokkaja Julia Childi kokaraamatu järgi katsetades oma teekonnast blogisse ülestähendusi tegema hakkas ja seda lõpuks kogu maailmaga jagas.

Sealt edasi blogisin järjest tihedamini. Proovisin aina rohkem teiste retsepte. Minu uueks suureks iidoliks sai paljude kokaraamatute autor ja toidunautija Nigella Lawson. Tema tegemistest inspiratsiooni ammutades tegin aina enam katsetusi kombineerides kokku erinevaid toiduaineid ning töötasin välja hulgakaupa retsepte.

Siit saad inspiratsiooni maitsvateks hommikuteks ehk üks imelihtne viis, kuidas oma tavalist putru natuke rohkem ellu äratada. Sellise pudrukausiga on ikka palju lihtsam hommikul voodist püsti saada 🙂 Proovi ka! Foto: Merilin Siimpoeg.

Toidufotograafia oli sel ajal küll pigem tagaplaanil, kuid juba siis tegin alati valminud toidust pildi, et retsepti blogis paremini illustreerida. Praegu on ikka väga naljakas tolleaegseid pilte vaadata ja vanu aegu meelde tuletada!

Kuna küpsetamispisikuga olin selleks hetkeks juba tõsiselt nakatunud, tundus mulle üsna loomulik jätk minna peale keskkooli kondiitriks õppima.

Tallinna Teeninduskooli kondiitrierialal õppides sain tohutult teoreetilisi ja praktilisi teadmiseid ja oskusi, kuidas valmistada kõikvõimalikke küpsetusklassikasse kuuluvaid meistriteoseid, näiteks eriti õhulist ja tuhandekihilist Napoleoni kooki või rohke võiga krõbedad croissante.

Imelisi küpsetisi saab valmistada ka valge suhkru ja jahuta.

Üle 5 aasta kogemust kondiitrivaldkonnas pluss tervisejuhi eriala lõpetamine võrdub aina suurema tervisliku kiiksuga retseptid. Aegamisi, aga väga järjekindlalt on mu retseptid läinud aina tervislikumaks – eelistan nüüd küpsetada ilma valge jahu ja suhkruta ning kui vähegi võimalik, kasutan alati looduspuhast, mahedat toorainet, mis on vaba kunstlikest lisaainetest (värv-, lõhna- ja maitseained), ei sisalda geneetiliselt muundatud organisme (GMO) ning on seeläbi inimese tervisele ohutu ja kasulikum.

Mahetoidul on suurem toiteväärtus, see sisaldab rohkem vitamiine, mineraalaineid ja antioksüdante ning maitseb ja lõhnab ehedalt.

Maasikad sobivad pea iga koogi sisse ning juustukooki saab täiesti ideaalselt teha ka ilma toorjuustuta. Siin koogis said kokku India pähklid ja tofu, mis muudab koogi kergemaks ja mahlasemaks. Retsepti leiad siit. Foto: Merilin Siimpoeg.

Lisaks võetakse mahetootmisega tegelevates ettevõtetes arvesse tulevaste põlvkondade õigust puhtale elukeskkonnale – majandatakse jätkusuutlikult ja keskkonnasõbralikult ega koormata loodust sünteetiliste väetiste ning taimekaitsevahenditega.

Iga tarbija-küpsetaja-kokkaja jaoks on väga oluline teada, kust ja kuidas erinevad toiduained meieni jõuavad ning mida sisaldavad.

Pööran sellele küsimusele alati suurt rõhku ka oma töötubades, kus õpetan maitsvaid toorkooke või küpsetisi valmistama.

Toidufotograafia kui eneseväljendusviis ja teraapia.

Ilusad ja isuäratavad pildid on maitsvate retseptide kõrval minu jaoks üha tähtsamal kohal. Toidufotograafia on saanud tänaseks minu igapäevaseks eneseväljendusviisiks. Ühe hea ja tervikliku toidupildi loomiseks võib minna tunde või veelgi rohkem. Samas mis võiks veel parem olla, kui oma hästi õnnestunud toit isuäratavalt pildile saada!

Tihti tekib mul pildistamisidee hoopis mingist põnevast kausist või taldrikust, mis inspireerib oma värvi või mustriga teatud kindlat toitu valmistama ja seda kõike siis üheks kompositsiooniks seadma.

Inspiratsiooni ammutan loodusest, teistelt inimestelt ja enda isudest.

Olen õnnelik, et üks minu suurtest unistustest on täitunud ja mul on nüüdseks ka päris oma toidustuudio, kus igapäevaselt pildistan, kokkan ja koolitan.

Tervislik eluviis = täisväärtuslik elu.

Tervislik elustiil on mulle väga oluline. Lisaks kvaliteetsele unele ja liikumisele värskes õhus on toidul täisväärtusliku elu juures äärmiselt oluline roll. Seda kõike on mul endal küll igapäevaelus väga tiheda graafiku tõttu keeruline järgida, kuid liigun selles suunas, et elu oleks aina rohkem tasakaalus ja jääks rohkem aega ka enese eest hoolitsemiseks.

Minu huvi tervisliku elustiili vastu toetas palju ka aeg, mil õppisin Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledžis tervisejuhtimise erialal.

Mulle meeldivad need mõnusalt mahlased ja mahedad spinatikoogikesed esiteks sellepärast, et need näevad nii ägedad välja. Samuti on need täpselt õige valik, kui sul on hull pannkoogiisu, aga tahaks ikkagi seda tervislikumat joont hoida. Rohelised spinatipannakad valmivad ilma nisujahu ja valge suhkruta, retsepti leiad siit. Foto: Merilin Siimpoeg.

Olen enda jaoks paika pannud viis väga lihtsat ja selget põhimõtet, mida soovin alati jälgida. Ka siis, kui teinekord üldse ei viitsi, ei jõua ja ei taha, võtan korraks aja maha ning tuletan iseendale meelde, miks need viis põhimõtet minu jaoks nii olulised on ning kui hästi end pärast tunnen, kui kõikidele kiusatustele alati järele ei anna.

Jagan oma viite tervisliku eluviisi põhimõtet ka sinuga:

  1. Söö palju rohelist,
  2. väldi üleliigset lisatud valget suhkrut ja soola,
  3. magustajana kasuta puuvilju,
  4. ära karda rasva,
  5. nii palju kui võimalik, valmista oma toit ise, sest ainult siis tead täpselt, mis seal sees on!

Et see kõik ainult teoreetiliseks targutamiseks ei jääks, panen siia kirja ka oma viimase aja lemmikute magusate ampsude retsepti, mis on tänu datlitele tervislikult magusad ja tänu tatrale hamba all nii mõnusalt krõmpsuvad.

Krõmpsuvad pähklivõipallikesed toortatra ja marjajahuga

Foto: Merilin Siimpoeg.

Vaja läheb:

Kõigepealt rösti tatar seda aeg-ajalt segades kuumal pannil 7-8 minutit.

Lase tatral jahtuda ning töötle köögikombainis omavahel kuivatatud datlid (kui datlid on pigem kuivemapoolsed, siis leota neid eelnevalt 15 minutit soojas vees), kaerahelbed, pähklivõi, kookoshelbed ühtlaseks massiks.

Sega hulka kookosõli ja röstitud toortatar.

Vormi saadud segust suupärased pallikesed ja veereta marjapulbris.

Mõnusat maiustamist.

Avalehe pilt: Hanna Odras. 

Avasta 4 lihtsat muudatust toitumises, mis aitavad sul tunda end terve ja rõõmsana!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.