Kasulikud toidu- ja kokkamisega seotud nipid vol2

Arbuus

Kuidas osta kõige paremat arbuusi?

  • Arbuus talub suhteliselt hästi transporti ja viljad järelküpsevad ka peale saagikoristust edasi. Üks võimalus arbuusi küpsust hinnata on tema küljes olev viljavars. Kui see on värske ja roheline, peab arbuus suure tõenäosusega veel mõned päevad küpsema. Ühtlaselt kollakaks tõmbunud, kuid veel kindlalt vilja küljes olev viljavarre jupp näitab, et arbuus on valminud. Seevastu täiesti kuivanud ja vilja küljest kergelt eemalduv vars võib viidata üleküpsenud arbuusile. (Andres)
  • Teine võimalus on koputamistrikk: koputa arbuusikoorele ja kuulata. Valmis vili annab vastuseks kõmiseva heli, pooltoores arbuus kõlab kumedalt ja tühjalt. (Kaja)
  • Kui soovid magusamat arbuusi, oska eristada nö emaseid ja isaseid arbuuse. Emasviljadel on viljavarre vastas, ehk arbuusi alumises otsas suurem puitunud laik, isasviljadel on seevastu sama laik palju väiksem. Väidetavalt on emased arbuusid magusamad, isased aga hapukamad. (Kadri)
  • Lisanipp: laste sünnipäevaks võid lihtsa vaevaga serveerida arbuusijäätist – lõika arbuusist kolmnurksed tükid (igale tükile peab kooreosa alles jääma), tee koore sisse väike sisselõige ning pista sinna jäätisepulk (müügil näiteks Suhkrukunsti e-poes). (Piret)

Avokaado

Kuidas vältida avokaado lõikepinna muutumist pruuniks?

  • Lõika punane sibul võrdselt suurteks viiludeks, pane sibulaviilud õhukindlalt suletava plastkarbi põhja ning aseta kõige peale poolik avokaado (nii, et lahtilõigatud osa jääb ülespoole, avokaado koor vastu sibulaviiile). Sulge karp kaanega ning tõsta külmkappi. Seda nippi kasutades ei lähe avokaado lõikepind pruuniks, kuna sibulalõikudest õhkuvad väävli aurud peatavad avokaado pinnal toimuva oksüdatsiooniprotsessi, mis muudabki avokaado pruuniks. (Tiina)
  • Avokaado viljaliha hakkab pruuniks tõmbuma siis, kui sellele pääseb hapnik ligi, seega enamik meetodeid proovib seda takistada. Sellepärast on nutikas jätta lahti lõigatud avokaado sellele poolele, mida kohe söömiseks ei tarvitata, sisse kivi (seeme).
  • Mingi aeg olin suures hädas sellega, et tervet avokaadot ära kasutada ei jõudnud, aga külmkappi pannes oli järgmiseks päevaks pruun. Nüüd teen nii, et kiviga poole määrin õrnalt sidrunimahlaga kokku ja siis on järgmisel päeval nagu värske (Eliise)

Chia-seemned

  • Kohvi- või pähklijahvatajaga saad chia-seemnetest kerge vaevaga chia-jahu, mida kasutada valge jahu osaliseks (asendada võiks umbes 25% etteantud kogusest) ja niiii palju tervislikumaks asenduseks.
  • (Jahvatatud) chia-seemnetega saab paksendada lisaks pudingule ja smuutile suppe, kastmeid, toormoosi jmt.
  • Leotatud chia-seemned sobivad ideaalselt asendama muna (1 suur muna = 1 spl chia-seemneid + 2 spl toasooja vett) või želatiini.
  • Chia-seemned on ideaalne toiduaine diabeetikule, sest aitab reguleerida veresuhkrutaset.
  • Kaks lusikatäit Chia-seemneid sisaldavad Omega-3 rasvhappeid sama palju kui pool kilo rasvast kala.

Toitumine

  • Toitumise regulaarsus on oluline alati, ka puhkuse ajal. Liiga sage näksimine või vastupidi ärajäänud toidukorrad põhjustavad kehas tasakaalutuse, mis annab endast tunda seletamatu peavalu, väsimuse, hajusa tunde või mõne muu terviseprobleemina. (Katriina)
  • Et hoida ära veresuhkru taseme liigset kõikumist, tuleks päevas süüa kolm põhitoidukorda ning lisaks kaks vahepala. Määravaks saavad ka toiduvalikud, sest teatud toiduainete söömise tagajärjel tõuseb veresuhkru tase järsult kõrgele. (Agnes)
  • Toidus sisalduvatest süsivesikutest peaks lõviosa moodustama aeglaselt imenduvad kiudainerikkad liitsüsivesikud, mida leidub rikkalikult köögiviljades, kaunviljades ja täisteratoodetes. Köögiviljade kõrval peaks meie menüü sisaldama lisaks ka väiksema magususega puuvilju ja marju. (Ahto)
  • Piim, keefir ja jogurt on oma toitainetihenduselt pigem söök kui jook, seega tarbi neid alati eraldi toiduna, mitte põhitoidukorra kõrvale janukustutamiseks. (Kristo)
  • Vii tööjuures ellu kella 16 tervisliku snäkipausi idee. Nimelt kipub just siis, kui lõunasöögist tükk aega möödas ning vaim tööpäevast väsima hakkab, käsi kõige lihtsamini kommikotti uut energiat otsima. Loo ühisfond, kuhu igaüks panustab sümboolse summaga ning igal päeval katab keegi kolleegidest teistele väikese pärastlõunase nosimislaua (pane sinna näiteks hummust või oapasteeti köögiviljakangidega, puuvilja, pähkleid, riisivahvleid meresoola või šokolaadiga vmt). (Piret)

Kookospiim ja -õli

  • Maheda kookospiima konsistents on tükilisem kui nö harjumuspärasel, kunstlike ainete lisamise läbi stabiilsena hoiataval kookospiimal. Maheda kookospiima mitte nii atraktiivne välimus tuleneb temperatuurist ja kookospiima rasvasisaldusest. Kui nö tükilist kookospiima pisut kuumutades segada, muutub see jälle ühtlaseks.
  • Kookospiim asendab suurepäraselt nii piima, kohvi- kui vahukoort, sest on konsistentsilt sarnane lehmapiimaga. Sellest lähtuvalt kutsutakse kookospiima ka Aasia kooreks.
  • Meie leidsime vähemalt 20 viisi, kuidas kookosõli nahahoolduses kasutada.

Avasta 4 lihtsat muudatust toitumises, mis aitavad sul tunda end terve ja rõõmsana!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.