Aleksandra teekond: spordivihkajast spordinautijani

Aleksandra on imeilus, võimsalt pikkade lokkis juuste ja vormis kehaga naine. Lisades võrrandisse tema armastuse tervisliku toitumise, heast energiast pakatavate mahetoodete ja aktiivse eluviisi vastu, on kombinatsioon sama ilus kui Loodusväe mahetoorainest valminud hommikupuder tema Instagrami piltidel.

Praegu armastab Aleksandra sporti, aga see pole kindlasti mitte terve elu kestnud lapsepõlvearmastus. Kooli ajal oli tema see tüdruk, kes proovis iga hinna eest vältida kehalise kasvatuse tunde. Talle lihtsalt ei meeldinud sport ja enese liigutamine, ta nautis pildistamist.

Tulemused andsid motivatsiooni

“Ülikoolis hakkasin käima kehalise kasvatuse tundides ja lõpuks ometi läksin ka jõusaali, kuigi ei osanud seal mitte kui midagi teha. Mõtlesin kogu aeg, et kõik vaatavad mind!” meenutab naine oma esimesi ebakindlaid saaliskäike.

Ta vaatas, mida inimesed jõusaalis teevad ja tegi sama. Trenn hakkas meeldima ja kui kehavormid muutusid ning tulemused silmaga näha olid, siis tuli kuhjaga motivatsiooni juurde.

“Aeg läks mööda ja mind hakkas sport koos toitumisega väga huvitama. Kolisin Inglismaale, tegin seal personaaltreeneri paberid ja läbisin ka toitumiskoolitused. Täna ongi sport, tervislik toitumine + puhas tooraine ja pildistamine minu elus väga tähtsad tegevused. Mulle meeldib selline aktiivne eluviis nii väga ja tahan seda aina rohkem arendada!”

Kõik algab mugavustsoonist väljumisest

Fakt, et koos füüsilise aktiivsusega muutus kogu Aleksandra elustiil, innustab teda julgustama ka teisi mugavustsoonist välja tulema. Ta ise alustas inimesena, kes vihkas sporti, aga nüüd mängib füüsiline aktiivsus ja igapäevane liikumine tema elus väga tähtsat rolli.

“Ma tunnen end ise õnnelikuna, sest teen seda, mis mulle nii väga meeldib!”

Vahet pole, kas räägime trenni minekust, mahetoidu eelistamisest või valmistoidu ostmise asemel ise kokkamisest, inimene võib alati takerduda motivatsioonipuuduse, mugavustsoonist väljumise hirmu või harjumuste jõu taha.

Üks (ja nii palju lihtsam) asi on valida valge riisi asemel täisterariis, harjumuspärase suurpoe valiku asemel mahetooted või lisatud valget suhkrut täis batooni asemel toorbatoon, kuid hoopis teine asi on minna trenni ja loobuda õhtusest krõpsu, kommi, küpsise või sealihasnäki söömisest.

Milline on sinu ideaalne elustiil?

Kui oled jõudnud veendumusele, et su elustiil vajab muutmist, tuleks eesootav teekond väikesteks tükkideks lahti võtta.

Aleksandra annab nõu: “Kui oled otsustanud, et muutus on vajalik, mõtle esimese asjana läbi, kuhu suunda tahaksid oma elustiili muuta ja mis sul selleks vaja on. Milliseid muudatusi peaksid ellu sisse tooma, et elustiil muutuks?

Seejärel tuleb paika panna täpsed sammud, kuidas see muutus enda jaoks võimalikult mugavaks teha. Kui algne plaan valmis, tuleb kõik märksõnad ja sammud üles kirjutada ja hakata vaikselt, aga sihi- ja meelekindlalt oma elu ning harjumusi muutma,” soovitab personaaltreener ja toitumisnõustaja.

Aleksandra kolm soovitust algajale elustiilimuutjale

  • Kuhu suunda tahaksid oma elustiiliga liikuda?
  • Kuidas saaksid sinna jõuda, mida oleks sul selleks tarvis?
  • Kirjuta üles punktid, mis sind aitavad oma elustiili muutmisel.

Enda elustiili muutmine ja samm-sammuline tegevusplaan kõlavad pealnäha väga lihtsalt, aga tegelikkuses võib puhta koostisega, elujõudu ja väge andva mahetoidu eelistamine, ebatervisliku toidu menüüst välja jätmine ja kolm korda nädalas trennis käimine olla kõige raskem asi, mida iial teinud oled.

Miks see nii on?

Üks-kaks sammu edasi, üks samm tagasi

“See eeldab mugavustsoonist väljumist. Kui sa tahad midagi saavutada või muuta, siis tähendab see pingutamist ja pingutamine on tihtipeale seotud mugavustsoonist väljumisega. Ma arvan, et kõige tähtsam on alustada rahulikult ja olla realist. Kõige jaoks on vaja aega, seega nii elustiili, toitumise kui harjumuste muutmine võtab aega,” rahustab Aleksandra kõiki neid, kes arvavad, et senised harjumused peaksid üleöö teiseks saama.

Kõik taandub rahulolule, elu nautimisele ja rõõmu tundmisele.

“Kõige tähtsam on nautida elustiili, mida elad!” ütleb naine. “Ka muutusi on vaja nautida ja enda mugavustsoonist väljaminemised peaksid olema puhas nauding. Alustada tuleks rahulikult. Kui tunned, et miski on sinu jaoks liiga raske, siis võta rohkem aega,” sõnab oma kogemusele tuginedes motiveeriv eeskuju Aleksandra, kelle sõnul liigutakse isegi siis elus edasi, kui see toimub rütmis “üks-kaks sammu edasi, üks samm tagasi”.

Artikli autor: Kirjutaja Getter, fotod Aleksandra erakogust.

Avasta 4 lihtsat muudatust toitumises, mis aitavad sul tunda end terve ja rõõmsana!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.